Wednesday, August 24, 2011

Bedak sejuk moden!!

Last week aku berkunjung ke Pekan Padang Besar. Bulan puasa, so saje je la jalan2 mengular kejap dari keje... heh3... Then tiba2 tersinggah satu kedai jual ubat, niat asal nk beli minyal angin cap orang tua jer. okey la nama minyak angin tu "Siang Pure Oil Formula II".. then dia promote bedak sejuk yg bukan jenis ketul2 yg biasa makcik2 wat ubat jerawat tu...

Promote punya promote, aku yg sohai ni pon tertarik la nk membeli... anyway agak panas cuaca sekarang. Oh ye,aku sekarang dok kat Kedah Darul aman, kerja di sana. Area keje aku meliputi kawasan Alor Setar, Alor Merah, Anak Bukit, Sungai Korok, Tunjang, Air Hitam, Megat Dewa, Kodiang. Tu belah Kedah. Aku ade gak keje belah perlis area Jelempok, Tambun Tulang, Arau, Mata Ayer, Bukit Keteri, dan Padang Besar. ape keje aku? len kali la cerita. :P

Back to the topic, lepas kene promote sakan td aku pun berminat (betul) nak membelinya. Harga aku lupa dah sebab beli barang len sekali, minyak angin tadi. kalau x silap la, botol kecik bedak tu harganya rm6. botol besar rm10 kot. and of kos kalu beli banyak leh dapat diskaun. Nak cuba punya pasal, botol kecik sudehhh... :)

Balik rumah... rumah aku duduk tu kompeni punya di Alor Setar. Dari Padang Besar nak ke Alor Setar ambik masa lebih kurang sejam lebih kalau ikut jalan shortcut. Well dh lama, mcm2 jalan shortcut berjaya aku selongkar. Okeh2 balik rumah lepas mandi aku pakai. masa pakai tu xrasa pape lg, seminit kemudia baru la rasa kedinginannya... aku rasa bedak sejuk ketul2 x sesejuk bedak ni... best betol pakai. thumbs up lah!!! :D

Len kali aku akan beli lagi??? Oh yes.... Of course lah... konfom beli botol besar terus punya lah. Erm, bedak ni ade byk bau, ade yg original, dan len2 lg. aku beli bau lavender sebab aku tersangat2 suka lavender. jambu pun jambu lah janji aku suka!! yeay!!





No comments: