Wednesday, August 24, 2011

Oh jambang dan kumis idaman ku~ (^_^)

Sejak mula tumbuh janggut lagi aku dh mula menyimpan impian nk mempunyai jambang... bunyi macam menggelikan bagi sesetengah pihak, tapi xkisah lah, aku suka!! :D Ce kome bayang kan kalau jambang aku macam Ben Affleck ni... kewl kan???



Malang sekali, testosteron aku kebantutan ke hapa xtau lah, hanya tumbuh janggut dan misai yg x bersambung... At least ada utk membuktikan aku jantan!! hehe... Oh sungguh hensem andai aku mempunyai jambang si Wolverine ni...




Fuh... mantap dan berkelass gitu~ Bila dh tumbuh penuh muka, nk buat stail ape pun boleh.... Sebagai seorang lelaki berbintang Scorpio, aku tidak harus cepat mengaku kalah... Aku terusa googling cari petua dan peghtua utk melebatkan jambang...

Jeng~ jeng~ jeng~~!!! Ada few tips utk melebatkan jambang yg aku jumpa walaupun sesetengah tu dah dicuba dan tidak menjadi. Tips yang pertama, sapu putih telur pada tempat yg nk tumbuh jambang tu. yang ni aku bace komen2 kat forum tu pakat kata xmenjadi. So xnak buang masa mencuba lah.

Teruskan lg meng googling~ googling~ googling~ Dapat lg satu tips, pakai minyak rambut Bond. Kemaruk ngan James Bond ke hapa xtau la depa tu, padahal ejaan sebenar minyak rambun tu BON jer... Minyak rambut ni ada adik yg namanya Tancho. Dulu masa form 2 ade la pkai, kalah wax Gatsby, tapi bau pergh.....

Back to the bon td, depa kata leh jugak diguna utk melebatkan jambang.... Terus aku pi kedai runcit mamak cari. Yes ada! rm7.50. Few steps utk guna :

1. Cukur dan bersihkan kasawan yg hendak ditumbuhi bulu dahulu.
2. Cuci menggunakan air suam supaya liang2 roma akan terbuka.
3. Sapukan bon td. Setiap hari. Baik digunakan sebelum tidor.

Aku dh buat dh semua tu, dengan harapan in future aku akan dapat jd Wolverine... :D So far... xde pape perubahan lg. :(





Ni la minyak rambut bon tu... rm7.50... Oh ye, ni aku nak igtkan, bau bon ni agak kuat seakan2 bau minyak gris. Teksturnya pun mcm minyak gris...

19 comments:

helmiOhSemjaesun said...

mana kau beli weh ? aku mencari benda ni dah lama dah . tak jumpa pun . yang ada pun tancho je . haihh . tapi serius ke benda tuh boleh cepat kan tumbuh rambut ?

homestay bonda tg malim said...

yup boleh .

Unknown said...

Xde kesan smpingan ke guna bon

Anonymous said...

check insta @minyak.bon ... harga dh berubah laa .

faiz said...

Kat blh dapat

Maharaja Kegelapan said...

Aku beli kt Ali stor kajang

Anonymous said...

kt kdai² anne tambi ada jual..hrga sama rm7.50..bru bli kemarin..

Unknown said...

Aku dah pakai 3 mggu jambang tak naik pon . Mungkin cara salah

Unknown said...

Cube tunjukka cara yg betol , cara nk cukur berapa kali kalo dh tumbuh skit or kene urut ke tmpat nk tumbuh rambut

Unknown said...

Minyak bon ad 2 jenis mcm gambar kt atas tu warna hitam Khas untk rambut..warna merah Khas untuk misai/jambang korang jgn salah pakai plk ye hehe

Anonymous said...

ada cara² x utk hilangkan kesan hitam pada kulit selepas penggunaan minyak bon ni ? boleh hilang keyakinan broh dgn kesan hitam ni ..

Pengedar Shaklee Shah Alam said...

memang hensem kalau ada jambang macam nih. Memang power

Unknown said...

Beli kat kedai2 india bnyk ka mintk tu

Anonymous said...

Bro... Try Kirkland MINOXIDIL 5%.. Lazada jer

Unknown said...

Kalau tak cukur terus je sapu kat rambut jadi tak?

Unknown said...

Merah tu apa namanya

Unknown said...

Sekarang macam mana..dah ada kesan blum

Anonymous said...

Dulu try jgk pakai bon, tp xjalan, last skali tahun lpas jumpa satu produk namanya minoxidil, yang ni baru betul² menjadi, minoxidil jenama kirkland

Unknown said...

pakai untuk kepala atau janggut misai ?