Tuesday, March 20, 2012

Impian yang belum tercapai~

Salam 1 Malaysia,

Setiap manusia di atas moka bomi ini ado impian tersendiri, ada yg mengimpikan mahu menakluk dunia, ada yg mahu ada duit banyok nk jd kayo rayo, ada jgk hok mahu jadi superhero di Malaysia, ada yg nk jd pemimpin sesebuah negara dan mcm2 impian lg. Setiap manusia ni x semestinya ada 1 je impian dia pd 1 masa, tetapi byk dlm 1 masa. Andai kta bsungguh2 nk capai impian pasti tdk kte lupa dan berusaha nk mencapainya.

Saya jgk tdk trkecuali dari berimpian. Byk impian sy dr kcik smpai skrg. Ada sesetengah dh tercapai, ada sesetengah lg bagaikan mustahil utk dicapai, dan ada pula sesetengah lg belum tercapai. Berdirinya sy pada hari ini, ada lah untuk menceritakan pada semua tentang 1 impian sy yg blm tercapai. Impian ni muncul dari benak fikiran sy tahun lpas.

Pada masa itu sy bgaikan bosan nk bekerja makan gaji. Jadi timbul dr benak fikiran sy, sy mahu berniaga. Buat permulaan, perniagaan yg sy nk mulakan adalah hok kecik2 jh. Kalu anda tgk pd gmbr di atas yg sy conteng, ada pasti tahu ape yg saya nk berniaga. YA, sy mahu berniaga burger. Anda smua pasti sdg mentertawakan sy kerana ini. Walaubagaimanapun, sy tetap tdk patah smangat kerana ini impian saya. Doakan sy berjaya menyempurnakan impian sy.

Sekian, terima kasih.

No comments: