Tuesday, March 20, 2012

Mengintai dari tirai kamar...

Salam 1 Malaysia,

Sejak menggunakan smartphone Blackberry Storm bermula bulan disember 2011 hari tu, saya merasakan Blackberry bukan lah jiwa sy. Saya minat nk men game kt nset, malang sekali Blackberry bukan jenis nset utk gamers macam sy. Baru2 ini sy telah diperkenalkan kepada Galaxy Mini keluaran Samsung yg membawa Android dalam dirinya oleh isteri sy. Galaxy Mini itu milik kakaknya.

Pandang pertama, hati sudah mula tertarik nk menyentuh dan membelek2 tubuhnya yg mini itu. Zappp! "slide to unlock". :P menarik2... Pertama kali membelek android yg bernama Froyo. Belek application, ada 1 game. Game tu namanya Talking Tom 2. Sy pun tekan skrin capasitive tu. Wohohoo bez boh game goni. Kucing ngajuk kito kecek. Usohkan bhasa inggeris. Bahaso kelate pun dia bedal kecek jh.

Xkecek banyok, kembali semula memegang Blackberry Storm, bukok appworld. Taip selalu dalam search bar nama application td. Xdok bos. Frust nunggeng kawe. Xputus asa, search kot tenet pulok. Baru paham, untuk android OS sahaja. OS len xbules main. Padan pon xdk dlm appworld. Frust mengensot kesedihan. Dari saat itu cintaku pada Blackberry seakan tawar x bergaram. Jelingan demi jelingan acap kali diberikan pada android si mini itu.

Dari saat itu jgk la, mcm2 jenis android dbuat kajian mengikut bajet yg sesuai utk beginner mcm sy. Ada beberapa. Akan sy sharekan dalam post2 akan dtg. InsyaAllah...

Sekian, k bye.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments: